Storfiskeren

Fangstjournal

Fisketure 2015

Her kan du så se og læse om mine ture i fiskeåret 2015.

Møllehallens Fiskepark 26-12-15.

De havde lovet sne og regn, her de næste par dage så jeg tog lige en lille tur ud til Møllehallens Fiskepark her i dag. Det blev da også lige til at par små fisk en på 0,600 kg og så en på 0,975 kg. Der blev desværre for mørkt til at tage billeder ved søen, så et godt køkkenbilled er da bedre end ingenting.

Lundby Fiskepark 12-12-15

fiskejollen.dk havde i dag deres juletur til Lundby fiskepark. Under konkurrencen fangede jeg ikke noget, Efter konkurrencen var der æbleskiver og gløgg, og så selvfølgelig hyggelig samvær med 21 andre medlemmer af fiskejollen.dk som deltog i konkurrencen. Den største der blev fanget vejede lige knap 4 kg

Mens jeg gik og ryddede op, og lige skulle have en kop kaffe, fiskede jeg videre, havde fået lov af Musa, til at fiske efter konkurrencen hvis jeg ville. Det blev så lige til 2 hurtige hug, igen skulle jeg ikke selv tage PB af. de vejede lige godt et kilo stykket

Lundby Fiskepark 27-11-15.

Så var jeg igen en lille tur i Lundby Fiskepark, det gav 1 ørred på 1. kg og 43 cm. Der var ikke andre ude at fiske i dag, så der var ikke muligt at finde en fotograf. Den blerv fanget på pb sort/gul.

Lundby Fiskepark 07-11-15.

Endnu en tur til putten denne gang var det så Lundby Fiskepark der måtte aflevere 3 fisk. De var ikke de største vejede fra 0,800 kg til 1,250 kg. Havde dog en lidt pudsig oplevelse i dag, da den første bed på og kom op på land ville jeg lige smide den anden stang ud imens jeg afkrogede den første, men inden jeg fik set mig om var der også bid på den. så begge stænger lå med fisk på. Den 3 er ikke med på billedet, da fotografen ikke lige var til stede, mangler nu ham Arthur til disse ting, både til at tage billeder og nette fiskene.

Møllehallens Fiskepark 01-11-15.

Jeppe ( mit barnebarn ) skulle spille fodboldkamp i Støvring i dag, og jeg havde besluttet mig for at køre der ud for at se kampen, det var den første jeg har set i år så det var da ved at være på tide, de vandt med 3-1 rimelig god kamp. så jeg besluttede at tage en tur omkring Møllehallens Fiskepark først fra morgen af, inden kampen kl. 11.30. Det blev til 4 ørreder fra 1,1kg til 1,6 kg. Fa jeg kom hjem kørte jeg så lige en tur over til Arthur også, for lige at prale af min fangst. Fik også lige en ørred stegt til madpakken. Så jo en rigtig god og hyggelig søndag.

Lundby Fiskepark 27-09-15.

Efter en hyggelig 80 års fødselsdag ved min svigerfar, tog jeg lige en tur til Lundby Fiskepark i 3 timer, den første times tid skete der ikke noget, men så kom der et godt hug og en ørred på 1,800 kg kom på land, da jeg var ved at pakke sammen kom hug nr. 2 denne gang en lille "fætter" på 0,750 kg. Endnu engang skulle jeg ikke selv tage PB af i Lundby, tror det er 3 eller 4 gang jeg har haft bid lige i sidste kast, hvor alt er båret op til bilen på nær stang og net. Der blev desværre for mørkt til at tage billeder ved søen, derfor dette køkkenbilled

Fladfisketur Langeland 19/20-09 2015.

Denne weekend står bare i fladfiskens tegn, velankommet til Langeland nærmere beskrivelse er vi i Spodsbjerg.på Færgegårdens Camping. Lørdag fik vi udleveret bådene, og så var det bare ud på vandet og finde de flade, de blev også fundet, fik 22 fine fladfisk og 1 enkelt lille torsk med hjem. om søndagen blev det til 21 fladfisk, med hjem. Vi fangede vel omkring 750 stk. fladfisk tilsammen i denne weekend, 13 mand. Efter fladfisketuren gik det så til Sjælland til Elvis 3 års fødselsdag, hvor jeg lige havde en overnatning, og så hjem mandag aften.

Højstrupgårg Fiskepark 18-09-15

I denne week end går turen så til vores årlige fladfisketur til Langeland, på vej der over var der lige en ny Fiskesø der skulle afprøves, det blev så til Højstrupgårg fiskesø på Fyn der stod for tur. Det blev til en enkelt regnbueørred på 1,550 kg og 50 cm, Den kan godt anbefales.

Natkonkurrence Ny Thorup fiskepark 21-22-08-15

Så var tiden kommet hvor fiskejollen.dk havde sin natfiske konkurrence, denne gang blev den afholdt i Ny Thorup fiskepark. Der blev fanget i alt 5 ørreder, fordelt med 4 guldørreder og en regnbueørred. Jeg fik en af guldørrederne, som vejede 1,2 kg. var også heldig at fange 1 ål på 0,200 kg, det var så ål nr. 7 i hele min fiskekariere, så nok ikke min skyld at ålen er på retur. Rasmus fiskede efter stør også og fik en hvidstør på ca. 24 kg, det var endda så heldig at det var på det tidspunkt hvor vi skulle have pølser til natmad. Vejret var for en gang skyld helt fint, måske endda lige varmt nok.

Lundby Fiskepark 14-08-15.

I dag var vi i Lundby Fiskepark, Arthur og mig. Det blev 2 til mig og desværre et nul til Arthur.De vejede hhv. 1,850 kg og 1,350 kg. Der var bare et herligt vejr mens vi var der, da jeg kom hjem begyndte det et regne og tordne.

Makreltur 07-08-15.

Høj solskin og næsten ingen vind, jo det er i dag vi skal på makreltur med fiskejollen.dk. På vej op til Hanstholm bliver der så lige med et total tåget, da vi kom til Ræhr, temperaturen faldt fra 26* til 17 * Vi kom da heldigvis ud med Bonito. I et af de alle første kast jeg havde var der 4 stk makreller på, 2 falder af men heldigvis bliver den største af dem hængende på krogen, det skulle så vise sig at være meget heldig, da det blev turens største. Det blev til 43 makreller i alt, men de andre var ikke store et gennemsnit på 26 cm. så ikke nogen til rygning, men de små smager jo rigtig godt stegte. Der blev også fanget lidt torsk, hestemakrel, knurhaner og så lige 2 blæksprutter.  Glæder mig allerede til første fredag i august 2016 hvor vi skal på makreltur igen. Det var så 3 gang i træk at jeg vandt makrelturen. Kan lige så godt nuppe den igen til næste år.

Nørreris Fiskepark 02-08-15.

Endnu en dag ved søen, denne gang gik det ud over Nørreris Fiskesø bestand af guldørreder, jeg fik en med hjem på 1,550 kg og 48 cm. I dag prøvede jeg med orm men efter 2 min. var der en lille aborre på, så gik tilbage til PB. Guldørreden blev dog fanget på spinner en meps 2 sort med røde prikker.

Purhus Fiskepark 30-07-15.

I dag var jeg en tur i Purhus Fiskesø, da jeg lige skulle en tur til Hinnerup. På hjemvejen var jeg så lige inde og kikke på denne sø. Fin lille sø. det blev dog kun til 1 ørred på 3 kg og 60 cm lang. Den får nok besøg af mig igen, når det lige passer ind i planen.

Å tur 28-07-15.

Var lige en lille tur ved åen i dag, det blev til 4 små bækørreder, og mange små nap. Alle 4 var heldigvis kroget meget yderligt så de ikke tog skade af turen op på land, og så tilbage igen i deres rette element. Der  var da lige et par timers tørvejr inden regnen tog til igen.

Møllehallens Fiskepark 15-07-15.

Efter endnu en tur på Ålborg sygehus til kontrol mm. blev jeg enig med mig selv om at tage en lille tur til Møllehallens Fiskesø som ligger i Svenstrup. Det var første gang jeg var der, viste faktisk ikke før sidste torsdag da jeg også var til kontrol at den fandtes, fandt den tilfældig på Face Book Det blev til 4 regnbueørreder. Havde dog lige en ekxtra god oplevelse der,en mor med 2 små børn var der også, men de fangede ingen, gik så over og fortalte hvordan jeg gjorde, de fik lidt PB og det gik ikke lang tid før de hev en ørred op også, så jeg tror at der var 2 måske 3 der fik en god oplevelse også. Ikke sidste gang jeg køre der ud. Den sidste blev først fanget efter billedet blev taget

Lundby Fiskepark 08-07-15.

Var lige en lille tur i Lundby fiskepark i dag, det gav en enkelt regnbueørred på lidt over kiloet. Havde et par nap mere men de ville ikke med hjem, så de må jo vente til næste gang.

Hornfisketur 02-07-15.

Så kom sommeren, og da jeg stadig væk går med hul i nakken tænkte jeg lige der må være hornfisk endnu, og hvis der ikke var, kunne det også være lige meget, for min kaffe og madpakke var klar til at bliv indtaget ved fjorden. Selv om der blæste en del fik jeg da en prop med sild smidt lidt ud. Så var der kaffetid, men det nåede jeg ikke før den første hornfisk  bed på, der blev dog tid til kaffe og brød. Havde 5 hornfisk med hjem 4 rimelige og så lige en lille en som desværre havde slugt krogen.

Gøttrup Fiskepark 26-06-15.

Fik lige denne lille aborre på 22 cm i Gøttrup Fiskepark i dag, den svømmer derude endnu, syntes lige at jeg trængte til at komme lidt ud, så tog lige 2 timer i Gøttrup Fiskepak. Det blev dog ikke til nogen ørreder men pyt også med det, det var mest for lige at komme ud.

Marathonfiskeri 13/14 - 06-15

fiskejollen.dk havde i denne week end det årlige marathonfiskeri som strækker sig over 26 timer. Jeg fangede kun lidt fladfisk og så en enkelt makrel. Til næste år må jeg så tage revance, når nakken er ok igen. Kan ikke holde til at spinnefiske, så alt er på prop/forfang som bare kan ligge og "passe" sig selv.

Hornfisketur 06-06-15.

Var lige en lille tur nede ved Aggersundbroen igen i dag det gav 8 hornfisk mere, i dag var de dog lidt større end i går. ingen tang i dag men tilgengæld blæste der en stiv kuling, så også i dag var det svært at styre prop i bølgerne, men 8 stk på land ik`så ringe endda.

Hornfisketur 05-05-15

Endelig blev der da lidt sommer, og varme Så i dag ville jeg lige se om der var flere hornfisk tilbage i Aggersund, jo det var der fik 11 med hjem godt nok ikke store, men de bed rigtig godt på sildestykker, mistede dog også en del nok pga. at der var meget tang i vandet, så modhug var vanskelig.

Børges Fiskepark Fyn 22-05-15.

Så blev det pinse igen, og som traditionen er tager jeg til pinsetræf på Fyn. Det var så nr.23 i træk. På vej der over var jeg lige en tur omkring Børges Put & Take sø, det blev til 1 stk. på 49 cm. og 1,200 kg. Det var også første fisketur efter min operation i nakken, så nu skal det til at gå fremad med det hul i nakken.

Gøttrup Fiskepark 02-04-15.

Skærtorsdag er der tradition for at fiskejollen.dk afholder en stor åben fiskekonkurrence i Gøttrup Fiskepark. Så selv om jeg lige er kommet hjem fra sygehuset var jeg dog med, det blev også til 2 regnbueørreder på hhv. 2,2 og 1,7 kg. Havde dog lige lidt "hjælp" på i dag da jeg ikke selv var alt for stabil pga. nakkeoperation. Så der skal lyde en stor tak til alle der hjalp med at bære, lande fisk mm.

Lundby fiskepark 10-03-15.

Var en lille tur i Lundby Fiskepark i dag det blev til 2 stk. regnbueørreder en på 1,600 kg og den anden på 1,900 kg. Nu går det nok også lige en 14 dags tid inden jeg kommer ud og fiske igen, da jeg skal opereres i nakken i morgen. Jeg kan da altid lige kikke forbi en sø eller to og få en snak.

Gunderup Fiskepark 07-03-15.

Var en tur i Års i dag hvor der blev afholdt jagt og fiskemesse, da jeg kom hjem fik jeg lige lyst til at komme ud og fiske, selv om at jeg også skal afsted i morgen til Medestedet ved Arden, sammen med fiskejollen.dk så det blev en tur til Gunderup Fiskepark. Da tiden var ved at ebbe ud gik proppen under. Under selve "kampen" begyndte telefonen at ringe, for at fortælle at tiden næsten var udløbet, 10 min tilbage. det blev til 1 regnbueørred på 1,600 kg og 52 cm. Så frisk fisk.

Lundby Fiskepark 21-02-15.

Havde lige besøg af nogle gode venner i dag, med børn, så efter at havde leget med Emil i et  par timer, blev jeg enig med mig selv om at jeg lige ville en lille tur til Lundby fiskepark. Det blev da også til 3 stk på hhv. 1,5, 1,55 og 2,0 kg. Nr 3 blev fanget da jeg ville have PB af krogen, så derfor er den ikke med på billedet, men det er da den optimale måde at få det af på inden man skal hjem

Lundby Fiskepark 24-01-15.

Der var lige vejr til en lille tur til åen i dag, høj solskin ingen vind, men der var heller ikke nogle fisk der ville samarbejde, så efter 1 times tid kørte jeg til Lundby Fiskepark, da jeg alligevel lige skulle over og tale med dem ang. ladycup i fiskejollen.dk. Det blev til 1 regnbueørred på knap 1,600 kg, på en time. Det var heller ikke et problem at holde fisken kold, da der lå et fint lag sne.

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he