Storfiskeren

Fangstjournal

Fangst 2017

Her vil alle fisk der bliver fanget i 2017 kunne ses og læses om, både store og små

Lundby Fiskepark 29-10-17

Vejret sagde kuling med vindstyrke af storm her til morgen, men ved middagstid var det værste blæst taget af, så det blev lige til endnu en tur til Himmerland/Lundby Fiskepark. Det blev også kun til 1 fisk i dag, en regnbueørred på knap 1,5 kg.

Langeland fladfisketur 22-24-09-17

Langeland igen, Det blev atter en fin tur til Langeland efter fladfisk, lørdag var der et fantastisk vejr, mens søndag var der lidt blæsende og overskyet med lidt finregn. der blev dog fanget en del flade. Jeg fik bla. en pighvar med hjem, og så ca. 30 flade, så det var ikke så galt.

Om fredagen da jeg kom til Spodsbjerg var jeg lige i Spodsbjerg Fiskepark, her blev det til 3 fine ørreder på 1,7 kg til 2.4 kg.

Størtur Ny Thorup Fiskepark 10-09-17

Var på min anden stør tur i dag sammen med fiskejollen.dk. Det blev da også til min anden stør en serbiriskstør på 5.1 kg og 91 cm lang. det er nu sjovt at fange disse fisk, ligner sådan noget fra fortiden.Glæder mig allerede til næste størtur. i 2018

Morsø Fiskepark 03-09-17.

Conni havde i dag lige et besøg på Mors ang. en pony,og jeg havde lige et gavekort til Morsø Fiskepark på 2 timer, hvad er så mere fornuftigt end at slå 2 fluer med et smæk, det blev da også til 2 ørreder til mig, på ca. 1 kg. stykket. Det var måske den sidste sommerdag for i år, rigtig fint vejr for en gangs skyld, ingen regn eller blæst.

Lundby Fiskepark 19-08-17

Det blev da lige til 1 mere i dag fra Himmerlands/Lundby Fiskepark den var på 1,2 kg, fanget på en kobber spinner. de var meget forsigtige i dag, havde 4-5 nap mere men de ville ikke med på land.

Lundby Fiskepark 11-08-17

Den 11-08-57 blev jeg født, i dag er det så 60 år siden jeg blev født, og hvad er bedre end at starte dagen med en fisketur. tog en tur til Lundby/Himmerlands Fiskepark fra morgen af, det blev til to ørreder på 1,550 kg. og så lige et par stykker der ikke ville med ind. Herefter hjem og hygge med familien resten af dagen.

Lundby Fiskepark 22-07-17

Det blev lige til en lille hurtig tur til Lunby Fiskepark i aften, der kom da også lige et par fisk på land de var hhv. på 2 kg og 1,8 kg, efter de kom op blev det lidt dødt igen dog havde jeg lige et par nap mere

Tusågård Fiskepark 16-07-17.

Første fisketur i ferien gik til Tusågård Fiskepark, sammen med Danni Møller, det blev til 3 stk. til mig hhv. på 1,775 kg- 1,700 kg og så den lille på 0,975 kg. Vi havde en hyggelig dag ved søen, trods at der var regnvejr det meste af tiden vi var der. Hvis alt går efter planen bliver næste tur til Fyelmose Fiskepark sammen med Brian og Lykke på onsdag.PS kan dog ikke love at jeg ikke tager en tur inden.

Lundby Fiskepark 07-07-17

Tog lige en fridag mere, så gik turen til Himmerland/Lundby Fiskepark, det gik næsten som i går på makrelturen, ikke et eneste bid på 3 timer og 45 min, så jeg begyndte at pakke sammen, da jeg kom op til bilen med fiskekasse mm. kunne jeg se at proppen susede rundt ude i søen, fik hurtig sat kasse mm på jorden og så i løb hen til stangen, og jo jo der var bid, en regnbueørred på 2,3 kg var heldigvis blevet sulten, der var ellers fisk nok i søen, men de ville sku ikke bide.  Det er da lidt sjovt i går bid i første kast og i dag i det sidste, måske jeg bare skal tage det første eller det sidste kast og så køre hjem igen.

Makreltur Hanstholm 06-07-17.

Tog lige en tur til Hanstholm mole for at se om der skulle værre kommet makreller ind. I det alle første kast var der bid et stk. makrel, så tænker man straks det bliver en god dag, men ak og ve det blev kun til den ene på 4 timer, havde dog lige et hug mere. Det samme prøvede jeg også for nogle år siden da "Blue Dun" havde en makrel konkurrence i Hanstholm makrel i første kast og så ikke flere.

Lundby Fiskepark 27-05-17

fiskejollen.dk har 10 års fødselsdag den 01-07-17 hvor der er konkurrence i Serritslev Fiskepark, så jeg måtte lige en tur til Himmerland/Lunby Fiskepark for at afprøve nogle nye forfang der blev lavet i går. De virkede det blev til 2 ørreder på hhv. 1,250 kg og 1,100 kg. havde hyggelig selvskab af en dreng på 8 - 10 år han snakkede konstant, om fiskeri. Jeg blev endda inviteret over og se hvad de havde med i deres fisketaske. Jo Jo mit grej blev skam også kikket godt igennem.

Hvorupgård Fiskepark 17-06-17.

Har været til Bettinas fødselsdag i dag, så på hjemvejen, kørte jeg lige en lille tur omkring Hvorupgård fiskepark, det blev til 3 stk. på hvv. 1.5-1,7 og 1,8 kg. STOR TAK til damen som hjalp med at lande fiskene. Havde flere hug men de ville ikke med ind. Så det kan ikke vare længe før turen går til Kildens Rygeri i Nibe.

Lundby Fiskepark 09-10-06-17

fiskejollen.dk havde sin årlige natkonkurrence i Himmerland/Lundby fiskepark. Vi startede fredag kl. 19.00 og sluttede lørdag kl. 7.00. Det startede med regn fredag aften, men hen på natten klarede det op, lørdag morgen var der fantastisk vejr. der blev fanget ca. 10 fisk hvoraf jeg fangede de 2, en på 1.6 kg og en på 1,3 kg. Det gav en 3 plads til foreningsmesterskabet. Kl. 12 var jeg klar til en lille lur. lidt hårdt ikke ar sove i 31 timer.

Purhus Fiskepark 05-06-17

Efter en god weekend på Fyn gik turen så hjem af i dag, på vej hjem gæstede jeg så lige Purhus Fiskepark, her var fiskene da helt vilde i bide humør, fik 4 stk på knap 1 kg stykket, da jeg så var ved at pakke sammen, ville jeg lige have pb. af krogen, så jeg kastede lige ud igen, for at det kunne falde af, men ups så sad der en ørred mere på, en på 3,6 kg og 70 cm. en gav en god kamp. Næste tur bliver så il Himmerland/Lundby Fiskepark den 9-10 juni hvor fiskejollen.dk har natkonkurrence, hvor vi fisker fra kl.19.00 til kl. 07.00

Fyns Fiskepark 03-06-17.

I dag tog jeg i Fyns Fiskepark, da alle de andre jeg var sammen med på camping pladsen var taget ind til de forskellige byer, det blev også til 1 ørred her på 1,3 kg. Familien fra Roskilde kom lige da jeg var hjemme på pladsen igen, hyggelig pinse

Aalbogaard Fiskepark 02-06-17.

Pinse er lig med camping på Bøgebjerg Camping, sammen med familien. på vej der over tog jeg lige en tur i Aalsbogaard Fiskepark. det blev til 1 ørred på 1,6 kg, dejligt sted, første gang jeg var der.

Tusågård Fiskepark 28-05-17.

I denne weekend skulle vi hjælpe Line og Mikkel med at flytte fra Arnborg ved Herning til Aggersund. Lørdag gik med at flytte for dem hele dagen, men om søndagen stod jeg op kl. 4.00 og kørte til Tusågård Fiskepark. Conni og Jane skulle så lige ringe når de var lidt uden for Karup. Kl. 5.30 var jeg i Tusågård Fiskepark. Der gik heller ikke ret lang tid før den første ørred var på, men desværre havde jeg ikke fået bundet knuden ok. så den sprang, øv øv. Det blev dog til 2 med hjem på de 4 timer, en på 3,600 kg og 1 på 1,500 kg. Så var der dømt flytning resten af dagen. PS. havde ikke problemer med at falde i søvn den aften. Det blev til ca. 700 km på de par dage, og så lige når det er rigtig varmt.

Vesthimmerlands Fiskepark 24-05-17.

Ville have været en tur i Lundby Fiskepark her til aften, men så på FB. at de var ved at rense søer. Det blev så til Vesthimmerlands Fiskepark i 3 timer. Der var ikke meget gang i fiskene, men det blev dog til 1. Gedde på 25 cm. PS. den svømmer der endnu, kunne ikke få mig selv til at slå den ihjel. Den blev fanget på PB.

Havtur Hirtshals 20-05-17.

fiskejollen.dk havde i dag en havturskonkurrence, fra Hirtshals med M/S Skagerak, på 8 timer. Vi var 7 mand.Da vi sejlede ud var der næsten helt havblik, men de lovede vind op til 14-16 s/m i løbet af formiddagen, det er jo ikke altid vejrudsigten holder, men det gjorde den desværre i dag, ved middagstid var der 14 s/m og rimlige store bølger, da de så lovede op til 20 s/m blev vi enige om at sejle ind. Jeg fik 4 torsk med hjem. Det er godt nok "sjovt" så hurtig vind og vejr kan skifte, på få timer.

Serritslev Fiskepark 17-05-17.

Jægeren og Lystfiskeren i Aalborg have lavet en fiskekonkurrence i Serritslev Fiskepark fra 18.00 til 21.00. Da jeg nu alligevel skulle op og snakke med ejeren af søen ang. fiskejollen.dk 10 års fødseldagskonkurrence den 1 juli kunne jeg da lige deltage i den også. Det blev til 3 regnbueørreder en på 1,2 kg og 2 på 1,0 kg. Der deltog ca. 85 denne aften

Simons Fiskepark 10-05-127.

Har lige været til Filucas 3 års fødselsdag. og ja det blev også til en "lille" fisketur, også 3 stk. Fiskene blev fanget i Simon P&T sø vejede 1,150 til 1,750 kg. Havde dog flere hug men de ville ikke med på land. Næste gang jeg skal til Roskilde, tror jeg at jeg vil prøve Hove Fiskepark. Det var de første ørreder fra de sjællandske P&T søer. Må jo lige se om jeg kommer der over igen den 6 juli, også fødselsdag.

Sildetur Aggersund 07-05-17.

Var en lille tur ved fjorden her til aften, lige inden spisetid, for og se om der stadigvæk var sild. Det blev til 9 stk. hvoraf den ene var meget lille, men den var kroget i det ene øje så den kom med hjem, så kan den vel fange en gedde. Det april vejr var ikke godt til sild i Aggersund.

Poulstrup Fiskepark 29-04-17.

Jeppe skulle spille topkamp i Hjørring i dag, det kunne jeg ikke gå glip af, så turen gik nord på i dag, de tabte desværre 3-2. På vej hjem smuttede jeg så lige forbi Poulstrup Fiskepark, det blev til 1 regnbueørred på 1,4 kg og 50 cm, tror da nok jeg kommer der op igen hyggelig sø,

Lundby Fiskepark 23-04-17

Ville lige have været nede ved broen for at se om der skulle værre en sild eller to, men det blæste lige rigeligt, så jeg tog en tur til Lundby Fiskepark. Det blev til 1 ørred på 1,050 kg. Hjalp lige en medfisker med at lande en ørred på ca. 6-7 kg. Jo jo der er store fisk i Lundby, han fangede også en på 5 kg, samt et par stykker på 2,5 kg. Det er mig der går omme i baggrunden ved skuret.

Lundby Fiskepark 17-04-17.

Så blev det til en tur til Lundby Fiskepark fra morgen af, det blev til en lille regnbueørred. Derefter til Frejlev og se Jeppe spille fodbold, de vandt 4-1.Derefter over til Brian Frandsen og hente fiskemærker til mig selv, og lige 3 Liverpool mærker til Jeppe som en ekstra fødselsdagsgave, så omkring Gøttrup Fiskepark med plakater til Lady`s Cup. Nu er det så tid til Aab-Agf og sofa.

Gøttrup Fiskrpark 13-04-17.

Skærtorsdag er der tradition for en stor åben fiskekonkurrence i Gøttrup Fiskepark arrangeret af fiskejollen.dk. Der var 94 glade fiskere til start. der blev fanget en del fisk på den gode side af 3,5 kg. Jeg fik en ørred på knap 1 kg og så fangede jeg også en gedde. Lige før konkurrencen sluttede fik jeg en gedde mere på, tro det var den samme, den slap dog heldigvis lige i vandkanten, de er jo fredet her i april. Den der kom med op blev selvføgelig sat pænt ud igen.

Sildetur Aggersund 09-04-17.

I dag afholdte fiskejollen.dk sin silde konkurrence i Aggersund, trods det ret blæsende vejr og godt diset blev det til 3 sild, det var lige nok til en 3 plads. Der blev fanget ca. 25 sild i alt af 12 m/ker så ikke det helt vilde silde eventyr endnu, håber snart det kan holde op med al den "storm" så det bliver til at fange nogle sild.

Vesthimmerlands Fiskepark 02-04-17

I dag åbnede der en ny P&T sø, det er Vesthimmerlands Fiskepark, den der tidligere hed Søttrup Fiskepark. De havde konkurrence fra 10 til 14 , men jeg kunne desværre ikke deltage, men nåde dog lige ned og kikke under konkurrencen, syntes det var blevet et dejligt sted, så sidst på eftermiddagen kørte jeg der ned igen, det blev til 1 regnbueørred på knap 1 kg. Der var også lige en der ikke ville med ind. Kan godt anbefale denne sø.

Lundby Fiskepark 19-03-17.

Da Pernille skulle have sine heste hjem til dem selv i dag, og Conni skulle hjælpe, så kunne jeg jo lige så godt lige tage en tur til Lundby Fiskepark, og indvie min nye stang og hjul. Købte en Quantum Shorty 2 og et Quantum th. 20, da vi have hyggeaften ude ved Kraghs. Der skulle "kun" 3 kast til så sad den første ørred på krogen, det blev dog kun til 1 mere, Det er helt sjovt at fange på det lette grej, tror da snart jeg skal prøve det igen.

Lundby Fiskepark 04-03-17.

Efter lidt arbejde, tog jeg lige en lille tur til Lundby Fiskepark, det blev til 5 stk på ca. 1 kg stykket, mistede også 4, men sådan er det jo. Skulle elles haver været med Conni i Ikast i dag, men arbejdet kom i første række. Så fiskene dernede må vente til en anden god gang. Det blev for mørkt til at nr. 5 kom med på billedet

Lundby Fiskepark 26-02-17.

Efter 3 fødselsdage 2 i går Søren og mor, og så lige en 75 års i dag svigermors, trænkte jeg lige til at komme ud og fiske i et par timer, så alt det gode mad lige kunne blive forbrændt igen. Det blev til 2 stk på 1.0 kg og 1,1 kg. Årets første fisk på land. De blev fanget i Lundby Fiskepark

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he