Storfiskeren

Vesthimmerland Fiskepark 26-12-22.

Endelig blev der tø vejr igen, og isen forsvandt. Tog en tur til Vesthimmerlands Put & Take. Det blev til 7 guldørreder og 1 regnbueørrd. Guldørrederne gik helt i selvsving, de bed od bed, ikke alle kom med ind. Regnbueørreden vejde 2,700 kg

Lundby Fiskepark 04-12-22.
Det blev til 2 guldørreder i dag i Lundby fiskepark, ikke de helt store, men et par gode madpakke fisk.

Fangstjournal

Her kan du/i se hvad der bliver landet i 2022

Blokhus Fiskepark 12-11-22.

I dag gik turen så til Blokhus Fiskepark, sammen med fiskejollen.dk. Det blev dog kun til den ene fisk på 2,1kg det var lige nok til 1 pladsen. Den blev fanget på basilikum powerbait. Mistede også en af de pænere.

Gøttrup Fiskepark 13-10-22.

Var ude og hjælpe i Gøttrup Put & Take i dag med at filme en udsætning, da de andre ikke kunne i dag. I vente tiden på fiskebil kunne jeg lige nå at fiske lidt, det blev dog kun til den mindste gedde jeg nogen sinde har fanget, den var 21 cm. og svømmer selvfølgelig der ude endnu.

Gøttrup Fiskepark 09-10-22.

Tog en lille tur ud til Gøttrup Fiskepark i dag, det blev "kun" til 1½ times fiskeri. Fangede min 2. sunshine bass. Den var 48 cm og vejede 1,100 kg.der er er godt nok "knald" på dem, de overgiver sig ikke så nemt.

Fladfisketur Langeland 24-25-09-22.

Så kom vi da endelig på en fladfisketur til Langeland igen.Efter et par år hvor vi ikke kunne komme afsted pga, corona. Vejret viste sig fra sin helt gode side. ikke en vind rørte sig hverken lørdag eller søndag, vandet var spejl blankt, som det ses på billedet. Det blev til i alt 66 fisk til mig, ikke alle kom med hjem da de var for små. Glæder mig allerede til næste år når jeg skal der over igen, sammen ned de andre fra fiskejollen.dk. Vi fangede nok ca. 350 flade til sammen.

Møllehallens Fiskepark 01-09-22.

I dag skulle Conni til Ålborg til noget hesteri, så jeg tog med en tur til Møllehallens Fiskepark. Det blev til en lille guldørred på ca. 0,500 kg. Der var fisk nok i søen og de bed også men de var meget forsigtige. Burde nok have haft 3-4 stk. mere med med hjem. Da vi var færdige med hesteri og fiskeri kørte vi over for at passe Signe og Rasmus.

Ps. de kunne godt trænge til at få klippet siv ved kanterne.

Størtur Ny Thorup Fiskepark 28-08-22.

Endnu en af fiskejollens.dk ture, denne gang var det størfiskeri i Ny Thorup Fiskepark. Det blev til 2 stør denne gang en sibiriskstør på 11,3 kg og en diamantstør på 8,7 kg. Havde dog 4-6 nap mere, som ikke kom med ind. De 10 mand der var med fangede tilsammen 14 stør, det må siges at være en god dag. Den største vejede hele 32,3 kg.

Nørreris Fiskepark 14-08-22.

fiskejollen.dk havde en tur til Nørreris fiskepark i dag. Fiskene var lidt sløve i varmen ca, 28* Det lykkes da at få en enkelt gulørred på krogen. Den var lige netop stor nok til 1 pladsen. Den vejede 1.010 kg nr. 2 vejede 1.008 kg og nr. 3 vejede 1.004 kg. Har aldrig været med til så tæt løb til en konkurrence. Vi fangede 7 fisk tilsammen 6 guld og 1 regnbueørred.

Makrel tur Hanstholm 12-08-22. Norsøen

Vejret var  perfekt i dag, til makrel turen fra Hansholm Der mødte 12 mand frem på kajen, fra fiskejollen.dk. og var spændte på om der nu også var makreller der ude. det var der masser af makrel, jeg fik 75 med hjem, det blev da også lige til 3 fjæsinger. det tog at par timer at få dem renset. Skøn tur der ude, ingen vind. Glæder mig til den næste tur efter makrel.

Nørre Hå Fiskepark 05-08-22.

I dag var jeg lige i Hanstholm, med nogle fisk som skulle ryges i Det Gamle Røgeri. Havde taget kyststænger med, det kunne jo være at der kunne falde en makrel eller  to af. Der blæste en rimelig vesten vind, så det blev ikke til noget. Kørte så til Nørre Hå fiskepark, det blev til 1 regnbueørred, samt mistede jeg en der sprang snøren, pga. der kom en del "græs" på, da den svømmede rundt øv øv.

Vesthimmerlands Fiskepark 02-07-22

Turen i dag gik til Vesthimmerlands Fiskepark. Det blev til en guld og regnbueørred. Guldørreden kom i ovnen med det samme jeg kom hjem, og den smagte selvfølgeligt godt. Skal da nok snart der ned igen, der bliver sat sun shine bass ud her i næste uge.

Ny Thorup Fiskepark 18-06-22.

Der er kommet ny ejer og alt så pæn og velholdt ud. det blev til 2 regnbueørreder den første halve time. Derefter var der lidt bid, men de ville ikke med ind. så kom der et godt hug, det var en sunshine bass på lige godt 1 kg og 45 cm. lang, min første af den slags, 5 min. før kort udløb var der bid igen af en regnbueørred. Det var så lige nok til at jeg fangede de 4 fisk jeg måtte på de 3 timer jeg havde kort til. Næste gang jeg kommer der op vil jeg prøve om jeg kan fange en solaborre, dem var der en del af.

Conni skulle til dyreskue i Løgstør i dag, og hjælpe der. Så jeg tog en tur til Ny Thorup Fiskepark, det fortrød jeg ikke.

Vesthimmmerlands Fiskepark 10-11-06-22

fiskejollen.dk havde deres årlige natfiskekonkurrence. Vi startede fredag aften kl. 20.00 og sluttede lørdag morgen kl.06.00. Vejret var fint, tørt og lunt. Det blev til 1 guldørred og 1 regnbueørred til mig. Regnbueørreden gav 1 præmien et gavekort til Kraghs fiske/jagt butik på kr. 300. Jeg fik indviet min nye stang, så ja den virker.

Refsgård Fiskepark 03-06-22.

På vej til pinse træf på Fyn, holdt jeg lige en lille pause ved Refsgård Fiskepark, det var første gang jeg besøgte denne sø. Det blev da også til 2 regnbueørreder. Det var et flot og dejligt sted, den bliver nok besøgt igen, når jeg kommer på de kanter igen. Søen ligger ved Egvtved.

Gøttrup Fiskepark 29-05-22.

Det blev lige til en lille tur til Gøttrup Put & Take i dag. Jeg fangede 1 regnbueørred på 2.100 kg.

Havtur Det Gule Rev 22-05-22.

Det var et fint fiskeri der ude, alle fik fisk med hjem.

Jeg fange 2 kuller 1 lange og 9 torsk. De største torsk vejede hhv. 4,100- 4,800 og 5,200 kg. resten lå mellem 2,100 kg og 3,400 kg. Så en rigtig god dag på revet. PS. vi sejlede en del for at finde fisk der var sultne. Glæder mig allerede til næste tur.

Endelig lykkes det at komme på en havtur, efter vi har aflyst 5 ture pga. blæst.  vi var med Nordsøen fra Hanstholm, med Nick som skipper. Der blæste godt nok lidt fra morgen af, men vinden ville lægge sig i løbet af dagen, det gjorde den også.

Ræhr Fiskepark 06-05-22.

Skulle til Det Gamle Røgeri i Hanstholm med lidt ørreder der skulle ryges til Victorias konfirmation. På hjemvejen kørte jeg lige inden om Ræhr Fiskepark, da jeg havde hørt at der var kommet nye ejere. Søen er rigtig flot og velholdt. Ja så kommer det her berømte men, de fisk der var i søen var ikke så store at de kunne få krog og agn i munden, havde en guldørred på, som faldt af helt inde ved kanten, tror ikke den vejede over 250 g. Havde flere bid men de var altså meget små fisk. Tror jeg kører udenom når jeg skal hente røgvare igen. Det er lidt synd at han ikke sætter fisk ud på 1 kg. og derover, de andre er altså for små.

Lundby Fiskepark 01-05-22.

Fik lige de 2 her i Himmerlands/Lundby Fiskepark. Regnbue på 1,6 kg og guldørred på 0,850 kg. Dejligt med forårs vejr, og alt er ved at blive grøn. Så skal de bare ryges til Victorias konfirmation, her den 13 maj.

Sydthy Fiskepark 24-04-22.

Var en lille tur i Sydthy Fiskepark sammen med Bjarne Gregersen i dag, det blev til 2 små guldørreder, på knap 500 g. Havde dog 4-5 nap også. Bjarne fangede en lille tigerørred, men store var de ikke der oppe. Alle fisk der blev fanget var meget små, så mon ikke vi vælger en anden sø næste gang.

Vesthimmerlands Fiskepark 10-04-22.

Trods lidt "blæst" læs som stiv kulling tog jeg en tur til Vesthimmerlands Fiskepark, da pigerne igen skulle ud og se på heste. Det blev til 2 stk. regnbueørreder på 1,0 kg og 1,5 kg, missede 4 stk. det var meget svært at se når de nappede pga. af blæsten. Havde søen næsten for mig selv, der var 3 andre da jeg kom, men de sidste 2 timer var jeg alene.

Lundby Fiskepark 27-03-22.

Turen gik atter en gang til Lundby Fiskepark, da det gik rigtig godt sidst jeg var der. Startede i den gamle sø, men efter 2 timer og kun et enkelt lille nap, flyttede jeg over i den nye sø. Det var en god ide, her blev der fanget 2 regnbueørreder, på ca. 1 kg. stykket. Nu må vi håbe at der snart bliver rigtig forår, så jeg kan komme på lidt sildefiskeri.

Lundby Fiskepark 12-03-22.

Dagen i dag gik da helt i fisk. Fyldt kort i Lundby Fiskepark, 4 stk. regnbueørreder på 3 timer. De var godt nok ikke de helt store i dag fra 0,775 kg til 1,375 kg. Hentet røgvare i Hanstholm Det Gamle Røgeri både varm og koldrøget, og så lige en lille guldørred til aftensmad. Det bliver ikke meget bedre.

Bjerrely Fiskepark 05-03-22.

Conni og Pernille skulle lige en tur til Ikast i dag til noget pony kåring. Jeg tog da lige med, for at prøve en ny sø, Bjerrely Fiskepark. Der var lidt is på søen da jeg ankom, men der kunne fiskes. Det blev "kun" til en regnbueørred på 1,800 kg. en rigtig flot dag med skyfri himmel, dog lidt koldt, der frøs -5 grader da vi kørte hjemmefra.

Vesthimmerlands Fiskepark 22-02-22.

Det blev lige en lille tur til Vesthimmerlands Fiskepark i dag. Det var ikke det helt store i dag, en lille regnbueørred på 0,850 kg. blev det til. Vejret var igen regn og rusk, glæder mig til det snart bliver lidt varmere.

Turen gik i dag til Himmerlands/Lundby Fiskepark. Trods sne og slud samt blæst, ja så er det jo påklædningen der spiller ind. der blev til 1 tigerørred på 2,125 kg samt 2 regnbueørreder på hhv. 1,800 kg og 1,375 kg. I alle første kast var der fisk på en pæn regnbue, men snøren sprang desværre lige ved netkanten. 2 kast var der så fisk på igen, det var tigerørreden. Derefter var der noget små napperi, hvor de 2 regnbueørreder kom med ind. Tigerørreden var ny pr. rekord.

Lundby Fiskepark 20-02-22.

Møllehallens Fiskepark 06-02-22.

Jeg købte også et fiskekort til Møllehallens Fiskepark på aktionen, det udløber her i februar, så det måtte jeg bruge i dag hvis det skulle indløse, da vi skal passe børn næste weekend. Det blev til 1 regnbueørred på 1,850 kg. Troede lige det blev en rigtig god dag, der var nemlig en der bed på i første kast, men ak og ve den tog kun PB. Vejret i dag var meget blandet regn, slud, sne, hagl og så kom solen frem til sidst fra en næsten skyfri himmel, Kan kun anbefale at støtte disse aktioner som David Norby laver til kræft ramte, især børn.

Gudenådals Fiskepark 05-02-22.

Så kom der en ny sø på kortet, denne gang blev det Gudenådals Fiskepark. Pigerne skulle til hestemøde i Gjern, og da jeg havde købt et fiskekort til  Gudenådals Fiskepark på aktion den gang de samlede ind til kræftens bekæmpelse, kunne jeg jo lige så godt tage ned og få det brugt. Det blev til 3 regnbueørreder og 1 guldørred. Guldørreden vejede 2,600 kg. Så de 100 kr. jeg have givet for kortet var godt givet ud, og så når det gik til et godt formål. der smuttede da også et par stykker. Kunne da godt tænke at prøve den en anden gang.

Nørhå Fiskepark 23-01-22.

fiskejollen.dk havde i dag tur til Nørhå Fiskepark. Der deltog 19 m/k-er. Vi fangede ca 30 fisk til sammen, hvoraf jeg fik en på lande, og mistede 3 stk. Vi havde en rigtig hyggelig tur. Min fisk vejede 1,5 kg og 52 cm. Største var på 2,2 kg. Havde Signe til at hjælpe med at pakke bil lørdag aften, og smøre madpakke, også hyggeligt, hun var oppe og sige farvel her søndag morgen kl. 6.00

Vesthimmerlands Fiskepark 16-01-22.

Så tøede isen op i Vesthimmerlands Fiskepark, var lige omkring i går, der var den frosset helt til. Det blev til 3 stk regnbueørreder på ca, 1,4 kg. stykket. Ved ankomst var der ca. 10-12 børn der fiskede, hyggeligt. Lige før jeg var færdig kom Steen og Morten, ja så gik snakken. altid hyggeligt at komme i Vesthimmerland Fiskepark.

Gøttrup Fiskepark 15-01-22.

Så blev 2022 også skudt i gang i Gøttrup Fiskepark. Årets første fisk blev en regnbueørred på 1,3 kg. Fik da også lige en snak med Kim, Rasmus og Henrik fra fiskejollen.dk. Skønt der næsten altid er kendte mennesker ved søen.

Nyeste kommentarer

12.01 | 22:26

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...

07.11 | 05:34

ny art til årets fiskearter he he