Storfiskeren

Her kan du læse om min fangst i 2011

Min fangst 2011

Hej! Ja så begynder der et nyt fiskeår, så her kan du se hvad jeg fanger i 2011 af både små og store fisk

Kolind fiskesø

Lundby Fiskesø 03-12-11.

I dag havde fiskejollen.dk så sin sidste tur i 2011, den gik til Lundby Fiskesø.Trods vejr og vind var der mødt 10 medlemmer op, og 3 havde meldt afbud pga. af de ikke kunne komme.Der blev fanget 17 ørreder, hvoraf jeg fangede de 2, en på 1,400 kg og så en på 0,900 kg.Arthur var der atter som "netter"Efter konkurrencen blev der severet æbleskiver og gløgg, så en rigtig "juleafslutning" på 2011. Jeg glæder mig allerede til 2012 når vi kommer i gang igen, for på disse ture er der virkelig hygge.

Fra Lundby fiskesø 03-12-11.

Gunderup Fiskesø 12-11-11.

Var lige en lille tur i Gunderup Fiskesø i dag,sammen med Arthur, det blev da også til en enkelt fisk til mig, nemlig en regnbueørred på 0,900 kg og 42 cm." Arthur nettede som sædvanligt helt perfekt" Jeg fik desværre ikke lov til at nette nogen i dag.

Ørred fra Gunderup Fiskesø 0,900 kg 42 cm 12-11-11.

Lundby fiskepark 06-11-11.

Da det jo ikke lykkes at fange en "stor" fisk i går, måtte jeg lige prøve om det kunne gøres i Lundby Fiskepark, men ak og ve det gik bare endnu mere tilbage, jeg fangede en hundestejle på 4 cm, ja der vil sige den havde bare fået ormen i munden og kunne åbenbart ikke spytte den ud igen.
Jeg ved ikke om jeg snart skal til at finde på et nyt navn til hjemmesiden, for de her 2 dage lever da vist ikke helt op til navnet

Stor er den sku ikke, men en fisk, hundestejle Lundby fiskepark 06-11-11

Å tur 05-11-11.

I dag havde fiskejollen.dk så en å tur på programmet, det var ikke de store der blev fanget i dag fik "kun" en lille regnbueørred på 27 cm som blev sat tilbage igen, den kunne ellers have givet en 1 plads da det var den eneste der kunne holde mål i dag, men hva`den fanger jeg da bare om et par år og tager den 1 plads der

den lille ørred fra åen 05-11-11.

Skyggehale Put and Take 30-10-11.

Så var det atter tid for, at Conni skulle en tur til Ikast, og se på ponnyer.Championat. Hun fik både Arthur og mig "overtalt" til at tage med, så kunne vi jo køre en tur til Skyggehale Put and Take sø, og fiske.Det skal da nok lige indrømmes at der ikke skulle meget overtalese til. Det var 3 år i træk at jeg var på besøg her, mens Conni var til Championat. Denne gang blev det til 2 ørreder på 1,5 kg og 47 cm, der var faktisk kun 15 g immellem dem, Arthur fik 1 på 2.5 kg.

Den ene af de 2 ørreder fra Skygehale P&T 30-10.11

Put and Take tur Hvorupgård fiskesø 16-10-11.

I dag var vi så en tur i Hvorupgård fiskesø til konkurrence, Arthur og mig, sidst vi var der vandt Arthur konkurrencen, og jeg fangede ingen.Det blev der så lavet lidt om på i dag, jeg fangede nemlig tvillinger, begge to var på 0,550 kg og 38 cm, det gav dog ingen præmie, men igen i dag var vejret bare helt perfekt, høj solskin og ingen vind, jo det kan åbenbart godt finde sted i Danmark endnu.

Mine 2 små fra Hvorupgård fiskesø 16-10-11

Geddetur Førby sø 15-10-11.

I dag havde fiskejollen.dk så en geddetur til Førby sø, den ligger mellem Thisted og Vorupør, det er første gang jeg prøver denne sø, men ikke sidste. Vejret var bare helt perfekt let nattefrost, men dog ikke is på vandet, vi var der lige til solopgang, et flot syn. Fiskeriet kunne så begynde, og der gik da heller ikke lang tid før min prop gik under, og der sad en gedde på 2,350 kg og 71 cm, mens jeg "kæmpede" med denne gedde begyndte den anden prop også at danse rundt derude, Bjarne og Arthur var hurtig til at overtage den første, så jeg kunne koncentrere mig om den anden, men det blev kun ved dansen ingen gedde. Bjarne fangede så en der var større lidt senere, en på 3,800 kg og 82 cm. Der blev landet ca 10 gedder men de var lige under målet. Der var dog, Jesper og Søren de mistede hver en "god" gedde. I morgen skal vi så til fiskekonkurrence i Hvorupgård fiskesø

Gedden fra Førby sø 2,350 kg og 71 cm. 15-10-11.

Nørehå Fiskesø/Åtur 08-10-11

I dag var der så fiskekonkurrence i Nørehå Fiskesø, A. Møller var selvføgelig også med, det blev dog ikke til nogle fisk til nogen af os, det var da meget glædeligt at se 10 medlemmer af fiskejollen.dk deltog her oppe i Thy, ud af 22. På vej hjem var vi lige omkring Førby sø hvor der er en gedde tur til i næste week end, den så godt ud.Nu da vi var kommet på farten kunne vi lige så godt lige kikke inde om Arne`s sø og Gøttrup Fiskepark.
Ved 18 tiden tog jeg så lige en lille tur til åen for at se om der skulle være en ørred der, det var der, en havørred på 1,200kg og 49 cm. Det var en af dem man vil huske et stykke tid en rigtig flot fisk. Da jeg så kom hjem fra åen havde Conni lavet suppe, kan man have en bedre lørdag???
Billedet er taget hjemme i køkkenet, da der var for mørkt ved åen

Havørred fra åen på 1,200 kg og 49 cm 08-10-11

Put and take Fiskegården Hvalpsund 02-10-11.

Så var Møller og jeg igen på farten, denne gang gik turen til Fiskegården i Hvalpsund, da der var "optaget" både i Lundby og Gunderup Fiskesøer. Det må jo være det gode vejr der lokker så mange folk ud til søerne, men dejligt at se så mange fisker.Vi fik et 4 timers kort i Fiskegården, og det blev uafgjort i dag 1 til hver. Arthurs var godt nok lidt større end min.Da min kun var 44 cm og 0,850 kg og hans var 50 cm og 1.350 kg. Aftensmaden stod på stegt ny fanget ørred uhmmm

Fiskegården Hvalpsund 02-10-11 ørred på 0,850 kg og 44 cm.

Fladfisketur Spodsbjerg Langeland 23-25-09-11

Enlig kom  dagen hvor vi atter skulle til Spodsbjeg på Langeland og fange fladfisk.Det som nok var det mest tvivlsomme var vejret, med det regn og blæst der har været denne sommer, var man da lidt nervøs for om det blev muligt at sejle ud.Her kan kun siges at vejrguderne absolut viste sig fra deres bedste side, solskin og ingen vind.Lørdag morgen kl 08.00 sejlde vi så ud 10 mand, med store forventninger, og det skulle også vise sig at det holdt stik, fladfiskene var rigtig i bidehumør, også de "store". Midt på dagen fik vi lige besøg af en flok marsvin, som næsten svømmede ind i båden, et flot syn.Jeg havde 29 fladfisk med ind, og sat en del ud igen.Det blev også lige til 2 små torsk. Lørdag aften blev der severet tateletter af Mona og Jan.Mona kommer fra Fjerritslev af men bor nu på Langeland, TAK for det Mona og Jan.
Søndag morgen stod vi til søs igen kl 07.00 og var lørdagen ikke god fangstmæssigt, så blev det da ikke være, fladfiskene næsten sloges om at komme til "fadet".Jeg fik også lige en lile ulk
Der blev fanget 635 flade af de 10 mænd, mange af dem vejede over pundet.Der blev også fanget  en fjæsing. Jeg havde 45 med hjem og fangede ialt 78.
Vil lige her takke alle deltagere for en rigtig god week-end, og håber at vi ses der ovre igen til næste år.

Hans laver suppe til fredag aften. Langeland 23-25-09-11

Lundby Fiskepark 11-09-11

Fik et 4 timers gavekort af Henrik, Rikke, Jeppe, Mathide og Victoria til Lundby fiskepark i fødselsdagsgave, så det måtte jeg lige indfri i dag.Henrik, Jeppe og Mathilde var med  de havde rundstykker og kage med, kaffen måtte jeg selv lave.Det blev en rigtig hyggelig dag, jeg fangede 4 regnbueørreder, men igen var de små, ingen over kiloet, de blev så "byttet" væk med et ½ kg vindruer. Henrik og Mathilde fangede en på 2,750 kg, mens Jeppe måtte gå tomhændet hjem.Tror at vi må tage sådan en tur igen inden så længe.

Jeppe lander lige en af mine 4 fisk i Lundby Fiskepark den 11-09-11

Bindslev Fiskepark den 10-09-11.

Så skulle Conni atter til noget i DSP. i Hjallerup, så hvad er mere nærligende end at tage med, og så lige nuppe en lille fisketur oppe i Venssyssel, det blev så til Bindslev Fiskepark, selv om jeg havde bestemt det skulle være Dvergetved Fiskesø, men da jeg drejde en gang for tidligt blev det så Bindslev.Det blev til en regnbueørred på 1,450 kg og en kildeørred på 0,850 kg.Det var min første kildeørred så ikke helt spildt at tage der til, selv om jeg drømte om en guldørred oppe i Dvergetved Fiskesø. Hans H. Madsen havde nu også sagt god for Bindslev da han var der oppe for et stykke tid siden.

Min første Kildeørred fanget i Bindslev Fiskrpark den 10-09-11.

Gunderup Fiskesø 04-09-11.

Var en tur i Gunderup fiskesø igen i dag, da jeg havde lovet Lene nogle billeder fra den gang Jeppe fangede den store ørred på 6,3 kg, så kunne jeg da lige så godt lige fiske i 3 timer også. Det blev dog kun til en lille på 0,500 kg og 35 cm. Arthur var også med han fangede 2 af samme størrelse

Gunderup ørred på 0,500 kg 04-09-11.

Natfiskeri Gunderupfiskesø 27/28-08-11.

For anden Week-end i træk var jeg på natfiskeri, forrige fredag/lørdag  (22.00 til 06.00 ) var jeg i Volstrup fiskepark med fiskejollen.dk, det gav dog ingen fisk til mig denne gang, Så i denne Week-end havde Gunderupfiskesø deres natkonkurrence, Arthur og jeg deltog samt 5 mere fra fiskejollen.dk.Jeg fangede en enkelt lille ørred på 0,550 kg og 36 cm , Arthur 0.Den gav selvføgelig ingen præmie, da den største der blev fanget vejede 7,330 kg, men begge ture var så hyggelige med pølser kl 01.00 begge steder, samt rundstykker i Gunderup kl. 06.00 søndag morgen

Min lille ørred fra Gunderup fiskesø 27/28-08-11.

Lundby Fiskepark 18-08-11.

Så skulle jeg til Nibe igen for at hente det jeg var nede med i mandags, på vej til Nibe, ja der ligger jo lige Lundby Fiskepark.Det blev til et 4 timers kort. Søen var blevet renset op, så der var til at fiske i den igen. Det blev til en pr. rekord i antal af fangede fisk, nemlig 10 stk. ikke så ring endda.Det der var i antal, var  ikke tilsvarende i størrelse, ingen over 1 kg. der blev dog fanget et par store af en tysker.Alle blev fanget på PB/orm

10 stk regnbueørred 18-08-11.fra 3-800 g

Å tur 16-08-11

Var i Nibe med noget for Per, så på hjemvejen tog jeg lige en lille tur til åen. Det var forresten også længe siden jeg har været der.Det blev dog kun til 2 små ørreder. 1 havørred på 23 cm og en bækørred på 24 cm, endvidre tabte jeg en lige på kanten af åen, så den sprang selv i igen, mens de 2 andre måtte jeg sætte tilbage. Der var flere små der godt kunne lide min agn, men ikke kunne gabe over det.

Bækørred fra åen 24 cm 15-08-11

Gøttrup Fisepark 09-07-11.

Var lige en tur i Gøttrup Fiskepark her til aften i 3 timer da de jo kun viste genudsendelser i tv ( 2 afsnit af Lærkevej bla. ) Det blev dog ikke til det helt store kun 2 små aborre på ca. 12 cm. og en masse frisk luft.

Gøttrup Fiskepark 09-07-11

Put & Take Fyns Fiskevand 02-07-11.

Ja så var jeg lige en lille tur på Fyn i dag.Conni skulle til et bestyrelsemøde i DSP Så hun "tvang" mig med, så jeg kunne komme ud og fiske. Der var en put & take sø kun 5 km. fra hvor hun var til møde, nemlig Fyns Fiskevand. det blev da også til 2 ørreder på hhv. 1.150 kg og 0,850 kg.Vejr mæssig skulle man tro at vi skrev oktober regn og blæst og kun 15*. Men med den rigtige påklædning betyder det jo ikke så meget.

Mine 2 ørreder fra Fyns Fiskevand 02-07-11

Gunderup Fiskesø 25-06-11.

I dag havde fiskejollen.dk sin 4 år`s konkurrence i Gunderup Fiskesø. Der er jeg selvføgelig selvskreven til at deltage.Det blev da oså lige til 2 ørreder på hhv. 1,375 og 1,275 kg. Selv om de ikke var store så var det nok til en 4 plads for den største. som gav et gavekort til Kraghs Fiskebutik på kr. 300. Arthur var med og fik en bækørred på knap kiloet.Efter konkurrencen var der så generalforsamling i fiskejollen.dk hvor jeg blev valgt til 2 år mere i bestyrrelsen.

De 2 fra Gunderup Fiskesø 25-06-11

Arnes sø 29-05-11 P&T

Så var der atter konkurrence  oppe i Arnes sø i Øsløs. Arthur og jeg var der selvføgelig, efter en noget slem konkurrence oppe i Blokhus fiskepark i torsdags, hvor Arthur fangede 3 stk og 0 til mig, ja så måtte jeg jo tage revance i dag, og det blev der, det blev lige modsat denne gang 3 til mig og 0 til Arthur. De 2 første jeg fangede var ikke noget at prale af, lige godt og vel over pundet, men så kom der et rigtig godt hug, en ørred på 3,9 kg og 66 cm lang, det kan godt være at smilet kom frem, da det viste sig at være den største der blev fanget, så 1 pladsen var hjemme.

Ørred på 3,9 kg 66 cm fanget den 29-05-11.

Gøttrup Fiskepark 22-05-11.

Var så lige en lille tur i Gøttrup Fiskepark igen her til aften. Det blev til 2 stk. på hhv. 1 kg. og 1,5 kg. Det sjoveste ved denne tur var, at den store blev fanget i alleførste kast, og den lille blev fanget i det allersidste kast, mens jeg var ved at pakke sammen.

De to fra den 22-05-11.

Gøttrup fiskepark 20-05-11.

Så gik turen atter til Gøttrup Fiskepark, Conni og Pernille skulle lige på barsel visit hos Tanja, ja det var et føl hun havde fået, ja selvføgelig hendes hest.Det blev til en rimelig aborre på 0,375 kg og en regnbueørred på 1,200 kg, samt en hel del frisk luft.

Aborre 0,375 g og ørred 1200 g 20-05-11

P & T tur Gøttrupfiskepark 06-05-11.

Hvornår mon jeg lære at sige nej til en fisketur?? Arthur ringede lige og spurgte om jeg ville med en tur til Gøttrupfiskepark, og svaret var JA. Det blev til en af de mindre ørreder en smuk fisk på 0,650 kg og 40 cm.For det ikke skal være løgn, ja så tror jeg nok jeg kom til at sige ja til en tur til fjorden i morgen, efter hornfisk og evt sild

Selv om den er lille kan man godt være stolt Gøttrupfiskepark 06-05-11 0,650 kg

Put & Take tur Gøttrupfiskepark 23-04-11

Da det ikke gav nogle fisk til konkurrencen i torsdags, måtte jeg da lige en lille tur til Gøttrup igen, det blev så her til aften.Her fik jeg så min nye fiskestang indviet, da der ikke rigtig var til at komme til at spinne i torsdags. Den blev da også godt indviet med en gedde på 42 cm, på en lille mepps spinner. Gedden blev selvføgeligt udsat igen, da de jo er fredet her i april.

Gedde 42 cm Gøttrupfiskepark 23-04-11.

Åtur 10-04-11.

Så kom der da endelig lidt forårsvejr, Per ringede og spurgte om jeg ikke lige ville med en lille tur til åen, og som sædvandelig er jeg jo nem at overtale, Det blev til en lille havørred på 34 cm, så den må bare vente et års tid inden den bliver spist. Endvidere havde jeg en fin regnbueørred på, men den tog selv sin frihed igen,helt inde ved breden.Der var også flere der smagte på agnen, uden at de var helt hugvillige. Per havde også et par småhug men ingen på land

Havørred fanget i åen den 10-04-11

Put & Take tur Serritslev Fiskepark 27-03-11

Ja Så kom der da endelig gang i at fange fisk her i 2011. Jeg var i dag en tur i Serritslev Fiskepark, sammen med 25 andre fra fiskejollen.dk. Det blev til en ørred til mig på 1.685 kg og 49 cm. Det gav en 4 præmie som var en grejboks sposoret af Brasholt i Hjørring. Efter konkurrencen var der fællesspisning, hvor der blev severet ris og kylling i karry uhmm. Lige før det sluttede kom Alex og Bettina lige og kikkede forbi, det var nu så hyggeligt, og så når det lige var på det tidspunkt hvor jeg fangede fisken.

Serritslev Fiskjpark 27-03-11. Regnbueørred 1.650 kg

Å tur den 20-02-11

Så kom jeg da endelig i gang med fiskeriet her i 2011, det var en å tur med fiskejollen.dk. Jeg tog til åen som jeg plejer, men ak og ve den var sku frosset til, så her var der simpelhen umuligt at fiske, gode råd var lige pludselig dyre, hvor tager man så lige hen, og hvor var der isfrit?? Det blev så en tur til Vilsted, her var der lidt frit vand men ingen fisk. Det var nok en af de smukkeste ture jeg har været på, høj sol, rim på træer og buske og sne over alt, et rigtig julekortstemming.Nu håber jeg bare på at vi kan få lidt tøvejr så der atter kan blive til nogle ture igen. PS i dag frøs der "kun" 9*

Smuk så det ud ved åen den 20-02-11

Flot Hjemmeside

21.04 | 23:21

25.05 | 16:23

Hej Storfiskeren , her en lille video klip hvordan man fisker med fladfi...